ایده هایی برای ثبت تصاویر پرتره کلاسیک
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

ایده هایی برای ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

هنر عکاسی پر از ژانرهای متنوعه‌. ژانرهایی که هر کدوم اون‌ها به تنهایی پر از جذابیت و زیبایی‌های بصری هستن و هر کدومشون مخاطب‌های خاص و ویژه‌ایی دارن. عکاسی پرتره یکی از پرطرفدار‌ترین این ژانرهاست و کمتر کسی هست که بهش علاقه نداشته باشه. ما امروز تو این مقاله تصمیم گرفتیم درباره‌ ثبت تصاویر پرتره کلاسیک صحبت کنیم، پس ‌تا پایان این مقاله سیب چیک رو همراهی کنین.

 

تصاویر پرتره کلاسیک

یه دوربین عکاسی وقتی تصویری رو از یه سوژه به ثبت می‌رسونه، تمامی ویژگی‌های ظاهری هستن که تو تصویر ثبت میشن؛ در واقع می‌تونیم ‌بگیم که واقعیت درونی سوژه‌ها تو تصویر مشهود نیست و تشخیص اون کار سختیه. تو پرتره‌های کلاسیک، عکاس تمرکزش رو به روی واقعیت درونی سوژه‌ها میذاره و با هر ترفندی که شده سعی می‌کنه اون‌ها رو به نمایش بزاره. به عنوان مثال وقتی قراره از یه شخص پیر با صورتی پر از چین و چروک عکاسی کنین، به نحوی تصویر رو ثبت کنین که واقعیت تصویر مشهود باشه. مثلا حتما باید از نور مستقیم  و یا نور خیلی ملایم استفاده کنین که تمامی چین و چروک‌ و حالات چهره‌ شخص تو عکس مشخص باشه. رنگ نور تاثیرخیلی زیادی به روی تصویر و وضوح جزئیاتش داره.

 

ثبت تصاویر پرتره کلاسیکثبت تصاویر پرتره کلاسیک

 

برای گرفتن تصاویر پرتره‌ی کلاسیک، باید اونقدر مهارت داشته باشین که ویژگی‌های مثبت سوژه رو به ثبت برسونین. مثلا اگه شخصی بینی بزرگی داره، نباید به نحوی تصویر رو به ثبت برسونین که تو تصویر تنها بینی شخص مشهود باشه. برای ثبت تصویر پرتره کلاسیک لازمه که زیاد عکاسی کنین و هیج وقت زمانی که مشغول عکاسی هستین، تصاویر ثبت شده رو پاک نکنین. ممکنه که عجولانه تصمیم گرفته باشین و کلی عکس خوب رو پاک کنین. برای ثبت تصاویر پرتره کلاسیک لازمه که خلاقیت به خرج بدین‌. تو هنر عکاسی خلاقیت مثل چاشنی تو هنر آشپزیه و اگه خلاقیت نداشته باشین تصاویر شما روح و بعد ندارن. باید بتونین با خلاقیت جلوه‌های ویژه‌ایی رو به نمایش بزارین. چیزی که بقیه‌ عکاس‌ها بهش توجه نداشتن و یه چیز خاص باشه مختص خودتون.

 

ثبت تصاویر پرتره کلاسیکثبت تصاویر پرتره کلاسیک

 

استودیو سیب چیک برای عزیزانی که به تازگی هنر عکاسی رو یاد گرفتن کلی ویدیوی آموزشی در نظر گرفته و تهیه کرده که شما عزیران می‌تونین این کلیپ‌ها رو به صورت رایگان از سایت اصلی سیب چیک تهیه کرده و با خیالی راحت به تماشا و آموزش هنر عکاسی بپردازین. موفقیت شما تو هنر عکاسی آرزوی قلبی ما سیب چیکی هاست و برای هموار کردن مسیر موفقیت شما عزیزان همواره در تلاشیم.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

 

منبع : سیب چیک





:: برچسب‌ها: تصاویر پرتره , تصویر پرتره , عکاسی پرتره , سیب چیک , آموزش عکاسی , عکاسی , هنر عکاسی , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: